Jak vybrat EET?

Elektronická evidence tržeb postihne všechny podnikatele (podnikající fyzické osoby – živnostníky a právnické osoby s podnikatelskou činností), kteří přijímají platby v hotovosti, platební kartou či jiným způsobem. Naopak elektronické evidenci tržeb nepodléhají platby převodem z účtu na účet nebo hrazené inkasem. Ministerstvo financí si slibuje díky tomuto opatření vybírat na daních o 12 miliard Kč ročně více v prvních letech zavedení evidence tržeb a narovnat podnikatelské prostředí v ČR.

Odkdy?

  • v 1. fázi - od 1. prosince 2016 - ubytovací a stravovací služby,
  • ve 2. fázi - od 1. března 2017 - maloobchod a velkoobchod,
  • ve 3. fázi - od 1. května 2020 - veškeré zbylé subjekty, které nebyly povinné v 1. a 2. vlně

Musím evidovat tržby?

 Podle toho, z jaké podnikatelské činnosti vám plynou tržby, zařadíte jednotlivé činnosti do příslušné fáze EET podle klasifikace NACE (dříve OKEČ). Od té doby pak musíte začít evidovat tržby pocházející z hlavní nebo jiné podnikatelské činnosti.
 Pokud si nejste jistí, zda vůbec musíte evidovat svoje tržby, můžete pořádat správce daně, tedy finanční úřad o vyjádření, zda evidovat tržby či nikoliv, prostřednictvím oficiální žádosti.
 Tato žádost podléhá správnímu poplatku ve výši 1 000 Kč. Žádosti budete moci podávat nejdříve od 1. září 2016.

Jakou pokladnu EET (Elektronické evidence tržeb) si mám pořídit?

 Pokud už podnikáte a nějakou pokladnu či pokladní systém používáte, v první řadě musíte zjistit u prodejce této pokladny, zda vám ji je schopen a za jakých finančních podmínek připojit k internetu a zprovoznit EET.
 Pokud ano, máte problém vyřešen. Pokud ne, nebo zatím žádnou pokladnu nevyužíváte, vyberte si vhodný EET pokladní systém z široké nabídky na trhu.

Doporučený postup při výběru EET

Základní přístup k volbě optimálního řešení výběru EET programu či EET kompletu je následující.

  1. Mohu použít svoje PC s Windows, svůj tablet s Androidem nebo iOS, nebo mi stačí chytrý telefon s Androidem či iOS?
  2. Kolik jsem ochoten investovat do nechtěné povinnosti, dosáhnu na odpočet max 5000 z daňového základu (max. snížení o 750,- Kč)?
  3. Potřebuji mobilní řešení?
  4. Potřebuji více firem na jediném zařízení?
  5. Chci zařízení s platebním terminálem?
  6. Chci lokální síťové uspořádání s více pokladními místy?
  7. Chci webové síťové uspořádání s více pokladními místy?
  8. Mám cestovní agenturu nebo cestovní kancelář?

Jak a kde získám autentizační údaje?

 Od 1. září 2016 můžete požádat o autentizační neboli přihlašovací údaje buď přes svou datovou schránku, nebo osobně na libovolném finančním úřadu.
 O autentizační údaje může také požádat váš zplnomocněný zástupce na základě plné moci, která v tomto případě nemusí mít úředně ověřené podpisy.

Jak získat certifikát a začít evidovat tržby?

 Poté se zaregistrujete na portál správce daně pomocí autentizačních údajů, zaregistrujete tam provozovnu nebo provozovny, ve kterých vykonáváte činnosti z nichž plynou evidované tržby a získáte certifikát pro evidenci tržeb.
 Tento certifikát pro evidenci tržeb nainstalujete do pokladního zařízení (pokladna s dotykovou obrazovkou, počítač, tablet, chytrý telefon atd.) a můžete začít tržby evidovat.

U zboží zvolte Přidat do oblíbených.
Košík je prázdný.
zboží v e-shopu: 24 e-shop systém banan.cz